"Kongsikan Luahan Kisah Anda , Kerana Masih Ada Yang Peduli" "Individually, We Are One Drop. Together, We Are An Ocean"

Latest Post

11 Jul 2017

Setiap Kali Hari Raya Pertama , Mertua Dan Suami Bersikap Kejam Dan Psiko


Saya nak minta pendapat macam mana nak betulkan keadaan supaya mertua dan ipar duai memahami sy sebagai anak perempuan kepada ibu bapa saya dan menantu pada ibu bapa suami...saya tidak tahan lagi bila waktu hari raya sebab orang lain bersuka ria...tapi kami suami isteri pada hari raya berperang teluk..usia perkahwinan baru 4tahun dan mempunyai 2 cahaya mata...suami ade 7org adik beradik...5 perempuan 2 lelaki...dan saya 5org adik beradik..3 perempuan 2 lelaki...

Ceritanya...sejak sy kahwin saya tak merasa lagi meraya hari pertama dengan family sy sndiri sebab mil dan fil saya selalu berharap setiap tahun kami beraya dengan mil..kalau saya balik kampung saya nak meraya pada hari kedua atau ketiga macam2 kerenah lakonan drama Mil buat contohnya sakit kepala tak boleh bangun dan sebagainya..mil masih sihat lagi(lipstik 5inchi tebal)..ayah mertua saya tidak selalu di rumah sebab ayah mertua kahwin dua..kadang2 saya kecewa dan hampir tiap tahun saya menangis..kenapa saya tidak di beri peluang meraya di kampung ibubapa saya...

Kenapa mil menggunakan SYURGA DI TELAPAK KAKI IBU untuk menakutkan anak2 lelaki nya..mil saya ni kalau anak perempuan nya ikut turn tiap2 tahun die tak kisah...tapi kalau suami saya mil dan ipar saya selalu dengki dengan kami sampai saya tidak ade peluang untuk meraya dengan ibubapa saya sendiri..saya hanya minta sehari. Allah...tak tahan airmata saya menaip semua ini.......

Pada tahun ni...saya minta izin suami harap tahun ni dapat saya meraya di kampung saya...dan suami pun setuju untuk meraya di kampung saya..3hari lepas kami bagitahu mil kami raya tahun ni raya ke kampung saya..akhirnya mil merajuk masuk bilik hempas pintu sekuat2nya..dan tak nak keluar dari bilik..dan akhirnya kami suami isteri bergaduh seteruk2nya..mak kenapa buat saya begini..saya tahu syurga di kaki mak..tapi anak mak dah kahwin..anak mak dah ade tanggungjawab yang lain juga..anak mak dah jalan kan tugas selama ini memberi mak rm800 sebulan untuk perbelanjaan.

kami tiap2 minggu menziarah mak..mak apa kurang kami lagi mak...kesian kan kami mak..Ipar...jangan lah berlaku tidak adil..tahun lepas kita dah beraya bersama...dan tahun ni ipar semua raya bersama keluarga mertua mereka pula..tapi kami??awak semua suruh kami beraya dengan mak..saya rindu dgn ibubapa saya..saya rindu dengan masakan ibunda saya..wahai suami..berlaku lah adil dengan keadaan..bertolak ansur pada isteri..bukan menyalahkan isteri..


Terima kasih admin....



Kredit : Fb ViralOhViral

Hantarkan luahan kisah anda di sini ==> lamanqaseh/borang

No comments: