"Kongsikan Luahan Kisah Anda , Kerana Masih Ada Yang Peduli" "Individually, We Are One Drop. Together, We Are An Ocean"

Latest Post

3 Jun 2017

Manalah Aku Nak Cari U.F.O Untuk Bini Aku Ni..Adoiii



Ha ha ha...lucu pula admin baca kisah isteri kepada seorang suami ni. Kasihan pun ada. Haa korang jangan gelak ya. Sesiapa yang pernah alami perasaan MENGIDAM ni, dia je tahu macam mana rasa azabnya. Boleh menangissss tau kalau tak dapat apa yang diidamkan. Kalau yang belum berkahwin tu, calon-calon bakal suami isteri tu haruslah baca artikel ni sebagai panduan Perangai Pelik Isteri Ketika Hamil.

Selalunya isteri hamil akan mengidam nak makan sesuatu yang masam, masin, manis, pedas dan banyak lagi makanan yang rasa macam pelik-pelik seperti sabun. Pakar nutrisi ada mengatakan , kalau seseorang ibu hamil mengidam, dia sebenarnya kekurangan nutrien dalam badan. Contohnya ibu yang mengidam nak makan ais, sabun, pasir dan rokok, selalunya ia dikaitkan dengan kekurangan zat besi. Kalau mengidam nak makan coklat, selalunya badan ibu kekurangan magnesium. Tapi tu kata pakarlah, tuan punya badan pula tak kisahlah kan, asalkan dapat apa yang dihajati . Cuma yang lucu , isteri kepada suami dalam kisah ni , teringin sangat nak naik U.F.O. Ha ha ha..yang ni memang tak tahulah nutrien apa lagi yang kurang dalam badan  isteri beliau. Kena cek dengan pakar lain pulak kot agaknya. 

Apapun alasannya, admin ingin berpesan kepada suami-suami di luar sana, pandai-pandailah korang tangani situasi macam ni ye. Kalau agak sukar nak dapatkan apa yang diidamkan, tangani  dengan bijak, cool dan relax. Jangan marah-marah, jangan panas-baran kalau anda sayangkan isteri anda. Ibu hamil begitulah lumrahnya. Mereka akan melahirkan hasil cinta korang. Jadilah seorang suami yang penyayang okay! Good Luck !!! Kita ikuti kisah beliau :) 

-Admin Laman Qaseh-
Pakar nutrisi percaya yang mengidam merupakan petunjuk bahawa badan kekurangan zat-zat makanan tertentu. Sebagai contoh, jika makanan yang anda mengidam ialah ais atau sebarang benda yang bukan makanan seperti sabun, pasir atau rokok, situasi ini seringkali dikaitkan dengan kekurangan zat besi dalam badan.

Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap
Pakar nutrisi percaya yang mengidam merupakan petunjuk bahawa badan kekurangan zat-zat makanan tertentu. Sebagai contoh, jika makanan yang anda mengidam ialah ais atau sebarang benda yang bukan makanan seperti sabun, pasir atau rokok, situasi ini seringkali dikaitkan dengan kekurangan zat besi dalam badan.

Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap
Pakar nutrisi percaya yang mengidam merupakan petunjuk bahawa badan kekurangan zat-zat makanan tertentu. Sebagai contoh, jika makanan yang anda mengidam ialah ais atau sebarang benda yang bukan makanan seperti sabun, pasir atau rokok, situasi ini seringkali dikaitkan dengan kekurangan zat besi dalam badan

Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap
Pakar nutrisi percaya yang mengidam merupakan petunjuk bahawa badan kekurangan zat-zat makanan tertentu. Sebagai contoh, jika makanan yang anda mengidam ialah ais atau sebarang benda yang bukan makanan seperti sabun, pasir atau rokok, situasi ini seringkali dikaitkan dengan kekurangan zat besi dalam badan

Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap
Pakar nutrisi percaya yang mengidam merupakan petunjuk bahawa badan kekurangan zat-zat makanan tertentu. Sebagai contoh, jika makanan yang anda mengidam ialah ais atau sebarang benda yang bukan makanan seperti sabun, pasir atau rokok, situasi ini seringkali dikaitkan dengan kekurangan zat besi dalam badan

Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap



Assalam admin... Mohon siarkan dan hide wall aku. Aku ni just nak kongsi cerita pasal bini aku yg tengah sarat ni. Aku skg tgh konfius dgn dia. Dia pregnant dah 37minggu. Umur 20... Selama ni alhamdulillah ok jer. Cuma alahan kuat tp xder la nak mengidam macam2... Tp sejak akhir2 ni aku xpaham btol dgn perangai dia. Ada ke patut dia mengidam nak naik U.F.O ???? 

Allahuakbar ... 

Mula2 tu ingatkan dia melawak ke apa. Aku gelak jer laaa... Malam tu tengah aku syok tido blh pulak dia buat babak airmata pukul 3 pagi. Ingatkan sakit perut nak beranak ke apa... Tanya punya tanya sbb nya dia terasa hati aku gelakkan dia petang tu.. Mana xgelak. Mmg xmasuk akal permintaan dia tu... Pastu pergi rumah mak blh pulak dia cerita kan hasrat dia tu kat mak n adk beradik yg lain... Begegar rumah sbb gelakkan dia... 

So, apa lagi. Malam tu aku lah yg kena memujuk nya... Dia cakap dia sllu mimpi naik U.F.O , teringin sgt nak naik... Aku kelentong dia ckp mcm mana nak cari U.F.O yunkk oii, depa dtg bumi seabad sekali jer. Tu pun kita xtau bila... Niat nak melawak ja. Tp blh pulak dia percaya bulat2... Aku xtahu lh dia ni betul2 ke atau main2.. Tiap2 malam duk cakap nak naik U.F.O . Aku ni dr rasa nak gelak dh bertukar jd rasa nak marah dah... Mana tak nya mintak bnda yg aku xblh nak bagi... 

Dia cakap kalau dia mati nnti beranak xkesian ke kat dia kempunan nak naik U.F.O ... Allahuakbar. Agak2 perasaan aku mcm mana masa tu ?? Dgn nak tergelak, nak marah, kesian, sentap semua ada lah... Aku cerita bnda ni kat mak, mak cakap kau bawak je dia p naik U.F.O mainan kt tesco tu. Yang masukkan token pastu blh gerak2... Esoknya aku ajak dia p tesco nak beli barang dapur. Masa lalu kt tempat mainan tu aku tnya la dia yunkk nak naik U.F.O yg mainan tu dak ?? Dia nak oiiii... Aku terus p beli token. 

Xleh aku nak lupa sampai skg mcm mana muka dia masa naik benda tu... Tersengih mcm kerang busuk. Happy sungguh dia... Masa tu orang semua dh usya pelik. Malu mmg malu tp lantak lah. Asalkan xdak dah babak airmata mlm2 nnti... Alhamdulillah lepas tu dah xdak dah duk cakap nak naik U.F.O .. Yg aku pening pulak skg ni malam tadi dia cakap mimpi naik kapal terbang pulak... Subhanallah !!!! Mengucap panjang aku.. Perut dah nak meletup, mcm mana lah aku nak bawak p naik kapal terbang.. 

Nampak gaya nya esok kena bawak p tesco lagi la... Pening betul aku dgn dia ni... Ibu mengandung ni mmg perangai mcm ni ke ??? Pelik sgt dah aku nampak ... Semoga diberi kekuatan la utk layan kerenah dia... Aminn... Tu jaa aku nak cerita . Terima kasih krna sudi membaca...

Thanks admin

Kredit : Fb InfoIbuHamil

Hantarkan luahan kisah anda di sini ==> lamanqaseh/borang
 

No comments: