"Kongsikan Luahan Kisah Anda , Kerana Masih Ada Yang Peduli" "Individually, We Are One Drop. Together, We Are An Ocean"

Latest Post

8 Jun 2017

Jatuh Cinta Pada Kakak Angkat, Janda Anak Dua



Assalamualaikum pada semua forumer.saya masih baru kat forum ni. saya ada masalah dan nak minta pendapat pada rakan-rakan forumer yang lain.Sebelum saya cerita masalah saya, biar saya cerita latar belakang diri saya. Umur saya 30 thn.berkerja di sebuah kilang kat Shah Alam. Masih bujang.  Saya seorang yang pendiam, so salah satu cara saya nak luahkan masalah saya join forum ni sebab saya malu nak cerita masalah saya pada kawan-kawan saya secara berdepan.

Masalah saya sekarang saya jatuh cinta dekat kakak angkat saya. Kakak angkat saya ni satu sekolah dengan saya.Actually kami lost contact lebih kurang 15 tahun. Masa bulan puasa tahun lepas dia ada pm saya via fb. Rupanya dia cari saya via fb.So sejak hari tu kami rajin la juga bermesej.Saya sendiri pun dah lupa sebenarnya dia pernah jadi kakak angkat saya.


Saya rasa macam mula jatuh cinta pada dia, tapi saya tak berani nak luahkan sebab masa awal-awal dia mesej saya tu dia ada la cakap dia dah kawen 10 thn ada anak 2 orang. Saya pun tak berani lah nak simpan apa-apa perasaan. Sebab saya tahu berdosa bercinta dgn isteri orang. Lagipun saya baru je frust dgn bekas kekasih bulan mei 2015, so tak nak la frust kali kedua.


Tapi masa awl tahun ni dia baru berterus terang sebenarnya dia single mum with two kids. Anak-anak dia berumur 6 dan 7 tahun.  Apa yang menariknya tentang dia dia tak sedikit pun cita keburukan bekas suaminya. Saya cuba korek punca dia diceraikan, tapi dia tak cerita apa pun. Rupa-rupanya dia diceraikan kerana suaminya mempunyai kekasih baru yang dipilih oleh ibu bapa bekas suaminya. Kakak angkat saya ni bukan menantu pilihan kerana keluarga mentuanya mahukan menantu yang senegeri dgn mereka. Itu pun saya tahu bila adik pada kakak angkat saya ni cerita. Sejak dari saya tahu dia solo, saya makin sayang pada dia. 

Tapi dia menolak atas alasan dia single mum dan umur kami berbeza 5 tahun(umur dia 35). Dia mengaku dia pun cintakan saya,tp dia ckp dia terpaksa lupakan saya, kerana dia tak layak untuk bercinta dengan saya. Saya tak kisah pun status dia asalkan dia bukan isteri orang. Saya tak kisah pun umur dia lebih tua dari saya. Saya suka cara dia, bila berbual dengan dia saya rasa tenang.dia banyak bagi saya nasihat dalam pelbagai aspek contohnya berkenaan cara untuk mengatasi masalah kat tempat kerja.

Sebenarnya saya sendiri pun rasa saya tak layak dengan dia. Dia berkerjaya tetap dan sedang melanjutkan pelajaran peringkat PHD, tapi dia sangat-sangat down to earth. Kehidupan dia agak stabil, dia dah ada kereta dan rumah sendiri, sedangkan saya ni cuma ada motor EX5 je. Belajar pun setakat SPM je.  Saya mahu mengambil dia sebagai isteri saya. Saya menjadi makin risau apabila adik dia bagi tahu yang bekas suami kakak angkat ajak berkahwin semula.  

Saya juga risau mak saya tak boleh terima dia sebagai menantu kerana statusnya sebagai seorang single mum dan umurnya yang lebih tua dari saya. Mak saya memang dah kenal dia sejak kami sekolah lagi, tambahan pula kami pernah tinggal di taman perumahan yang sama.Tapi saya tak yakin mak saya boleh terima dia. Saya nak tanya pendapat forumer-forumer, apa yang patut saya lakukan. Saya betul-betul sayangkan dia. 

Terima kasih di atas pendapat semua.

Kredit : explorasa

Hantarkan luahan kisah anda di sini ==> lamanqaseh/borang

No comments: